셔츠가 잘 어울리는 남자

넓고 듬직한 어깨라면 가능하다. 박서준처럼.

tvn 예능 ‘윤식당2’의 인기와 함께 주목을 받은 건 박서준의 어깨다. 그의 이름을 검색하면 자연스럽게 연관검색어로 ‘셔츠핏’이 자리잡게 되었음은 물론, 매일 아침 조깅과 함께 밴드 운동, 철봉으로 어깨와 등을 잔뜩 화나게(?) 만들고 출근하는 그의 모습이 연일 화제를 모았다. 화이트 셔츠만 입어도 폼 나는 어깨, 누구든 만들 수 있다. 아래 운동과 꾸준한 노력이 있다면 얼마든지 가능하다.

간단하게 풀업, 20회씩 5세트

어깨도 넓어지고 가슴운동에도 탁월한 푸쉬 업!

All push with 16kg, only 20 reps, but man! this gassed me 😅😱

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어깨의 면적을 키우는데 효과적인 바벨 숄더 프레스는 손목을 똑바로 세우고 뒤로 구부리지 말아야 부상을 피할 수 있다.

HOW TO IMPROVE YOUR SHOULDER PRESS! You see this exercise done in slightly different ways, because it’s one of the best for overall shoulder development, so here’s my take on how to best perform it: 1️⃣ Go down to your ears. If you can go lower and touch your shoulders do that, but stick to whatever’s comfortable for you 2️⃣ Keep your wrists upright and not bent back – avoids injury 3️⃣ Full extension at the top 4️⃣ Shoulder blades and bum pinned to bench, arch in lower back is useful especially when going heavy 5️⃣ Chest up and look forward 6️⃣ Breathe in on the eccentric portion and breathe out whilst exploding back up – Tbh I should’ve went a bit lower looking back at the footage. I’m glad that I’ve kept my strength during this cut and still hitting 27.5kg for 6 consistently, which is an indication that I haven’t lost much muscle 😊💪🏼 • • #AJF #AJM #HWPO #naturalbodybuilding #unilife #weighttraining #muscle #shoulderpress #shoulderpressform #technique #usefultips #healthy #student #studentgains #fitness #gym #propernutrition #gains #grind #flexibledieting #hardwork #results #progress #bodybuilding #aesthetics #topmanstyle #success #motivation #supportthemovement #triumphisnotsuccess

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